اگر دنبال خند،سرگرمی و بازی و هیجان هستید لطفا با خنده بر روی این لینک کلیک کنید

دبیرستان در مهاباد

کنکور چیزی جز کتاب نیست و کتاب خواندن، کار دانش آموزان حرفه ای

دبیرستان در مهاباد

کنکور چیزی جز کتاب نیست و کتاب خواندن، کار دانش آموزان حرفه ای

این وبلاگ برای کمک به دانش آموزان مقطع اول دبیرستان می باشد.

هر کسی که خواست لینک سایت یا وبلاگش را در وبلاگم قرار دهم در قسمت همکاری به ما خبر دهد.

توجه ::: این وبلاگ هر پنجشنبه یک بار به روز میشود ::: توجه

لطفا ما رابا نظرات خود دلگرم کنید.

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
نویسندگان

پنج گام مهم و فراطلایی در مطالعه

پنجشنبه, ۸ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۳۳ ق.ظ


1- تندخوان باشید تا...!

تندخوانی باعث توجه و تمرکز بیش‌تر و فهمیدن مطالب و درنتیجه باعث یادگیری بهتر می‌شود. فکر و ذهن ما قادر است هزاران کلمه را در دقیقه از خود عبور دهد ولی اگر سرعت مطالعه پایین باشد، ذهن وقت اضافی می‌آورد و ناچار به این شاخه و آن شاخه می‌پرد و درنتیجه حواس‌پرتی ایجاد می‌شود اما مطالعه‌‌ی سریع فرصت جولان به ذهن نمی‌دهد و این یعنی تمرکز حواس شما هنگام مطالعه.

2- مطالعه می‌کنید؟ پس لطفاً جدی باشید!

به محض نشستن پشت میز مطالعه، خواندن را با جدیت شروع کنید؛ زیرا اگر از همان ابتدا سریع مشغول به کار مطالعه شوید، تمرکز حواس زود به دست می‌آید. این ضرب‌المثل چینی را به یاد داشته باشید که: «فتح ستارگانی که هزاران فرسنگ از ما دور هستند با برداشتن قدم اول امکان‌پذیر است».

اجازه ندهید چیزی جز مطالعه، ذهن شما را مشغول کند. با خود تصمیم بگیرید تا مقدار زمانی را برای مطالعه مشخص کنید و خود را به مدت‌زمانی خاص محدود کنید. در این زمان با تمرکز و دقت در مطالب به مطالعه بپردازید.

3- استفاده از راهنما، تکنیکی برای بینایی

یکی از شیوه‌های برقراری تمرکز حواس، استفاده از یک راهنما مانند انگشت سبابه، مداد و... به هنگام مطالعه است؛ زیرا استفاده از یک راهنما هنگام مطالعه باعث تمرکز حواس بهتر، افزایش سرعت مطالعه، عادت به روان خواندن، جلوگیری از دوباره‌خوانی و اتلاف وقت و جلوگیری از خستگی چشم و ذهن می‌شود. سرعت حرکت راهنمای خود را بالا ببرید تا سرعت خواندنتان افزایش یابد.

4- زیر مطالب مهم و نکته‌دار خط بکشید.

به نظر می‌رسد این روش، شایع‌ترین راهبردی است که اغلب دانش‌آموزان از آن استفاده می‌کنند. اگر درسی را با مقدمه و حواشی و پاورقی آن بخوانید و لبِّ کلام را پیدا کنید و زیرِ آن خط بکشید، اولاً در آن لحظه با تمرکز حواس و دقت خاصی به مطالعه مشغول می‌شوید، دیگر آن‌‌که دفعه‌های بعد با دیدن خط‌کشی، حافظه‌ی شما به کمکتان خواهد آمد و باز هم باعث برقراری تمرکز حواسِ شما می‌شود.

5- یادداشت‌برداری را هنگام مطالعه فراموش نکنید.

یادداشت‌برداری درواقع نوعی تکرار درس محسوب می‌شود. از طرفی سبب تمرکز حواس و به خاطر سپردن مطالب می‌شود و از طرف دیگر یادداشت‌برداری خوب، کاری است جدی و فعال که با اندیشیدن در ارتباط است. برای این‌که یادداشت‌های خوبی داشته باشید، باید هنگام مطالعه فعال باشید. نکته‌‌ی مهم این‌جاست که لازمه‌‌ی فعال بودن، داشتن تمرکز حواس است. هم‌چنین هنگام مرور این یادداشت‌ها خیلی کمکتان می‌کند و باعث صرفه‌جویی در زمان مطالعه‌ی مجدد می‌شود.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۸/۰۸
پیمان ایران خواه

5گام مهم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی